Donderdag 19 mei is er een thema-avond over de Geestelijke Verzorging in Capelle. Op deze avond geven alle geestelijk verzorgers die een band hebben met de Protestantse gemeente te Capelle aan den IJssel een korte uitleg en toelichting van hun werkzaamheden.

• Marijn Gilhuis: werken in de psychiatrie, bij Antes
  • Henk Kamminga: het nieuwe project van Motto/Samen 010
  • Peter Versloot: Geestelijke Verzorging in De Vijverhof
  • Joanne Dekker en Yvonne Littel over hun werk in Rijckehove (De Zellingen)
  • Hester van Briemen over haar functie als Geestelijk Verzorger bij mensen thuis (De Zellingen).

Na de pauze willen we in korte (interactieve) workshops de verschillende thema’s verder uitdiepen en leiden de geestelijk verzorgers elk een gespreksgroepje op de manier zoals ze dat normaal gesproken met bewoners/cliënten doen. Dat kan gaan om geloofsthema’s, maar ook breder, bijvoorbeeld rond het thema eenzaamheid, of vriendschap.

De avond is bedoeld voor ambtsdragers van de wijkgemeenten binnen Capelle, gemeenteleden die betrokken zijn bij geestelijke/pastorale zorg en geïnteresseerden in dit thema.

De avond start om 20.00 uur (de koffie staat klaar vanaf 19.30 uur), de afsluiting staat gepland om 22.00 uur.
Weet u van harte welkom op deze avond!

Vriendelijk verzoek om u bij de scriba van uw wijkgemeente aan te melden voor deze avond, zodat we een inschatting kunnen maken van het aantal deelnemers.

Namens Geestelijke Verzorgers Capelle aan den IJssel en de Algemene Kerkenraad,
Hester van Briemen en Jan Jacob Plomp