Het kerkelijk pioniersteam Middelwatering heeft het initiatief genomen om op Nationale Opschoondag (18 maart) zwerfafval op te ruimen in de Vogelbuurt rondom De Hoeksteen. Ze hebben hiervoor eerst contact gelegd met de gemeente voor materialen zoals prikstokken en voor het eventueel ophalen van de zakken afval. Voor iedereen die kwam helpen stond er koffie en thee plus een lekkere stroopwafel klaar alvorens aan de slag te gaan. Het weer was de deelnemers die dag goed gezind en de opkomst van vrijwilligers viel niet tegen.

Onder de afvalopruimers waren ook de pioniersleden zelf. Op pad met een prikstok, vuilniszak, een straatindeling en een tray viooltjes om onderweg uit te kunnen delen aan buurtbewoners en voorbijgangers met de hoop op mooie gesprekjes onderweg.

Wat het oplevert?
Veel voldoening, je doet iets goeds voor het milieu en je bent op een andere manier met elkaar bezig. De reacties onderweg waren alleen maar positief en sommige gesprekjes krijgen nog een vervolg.

Een mooi initiatief om te laten zien dat we ook als kerk midden in de samenleving staan en fijn om dit
samen met leden van andere Capelse wijkgemeenten te ondernemen.

Wie zich verbonden voelt met het pionierswerk en op de hoogte wil blijven van acties mag een mail sturen naar: Dora Hoekstra, hoekstraolthof@online.nl

Pioniersteam Middelwatering