Op zaterdagavond 5 november stroomde Sportcomplex Aquapelle vol met tieners en jongeren uit onze wijkgemeenten. We konden maar liefst zeven teams vormen!

Team Nieuwe Westerkerk opende de avond en hield speelschema en puntentelling bij. Team Dorpskerk had niet alleen de felbegeerde wisselbeker meegebracht, maar ook een echt supportersteam met spandoek en al. De wisselbeker van maar liefst 51 cm hoog en voorzien van logo en opschrift ‘Wisselbeker sportevenement Protestantse gemeente Capelle aan den IJssel’ stond op een duidelijk zichtbare plaats te pronken.

Met drie sporten: volleybal, basketbal en voetbal konden er steeds zes teams tegelijk spelen en kon het zevende team even een ronde op adem komen. Er werd enthousiast en zelfs (sportief) fanatiek gespeeld. Ontzettend leuk om te zien!

Dat vonden ook de ouders en geïnteresseerden die even kwamen kijken. Een aantal van hen vond het zo gezellig dat zij tot het einde toe bleven. En gezellig was het!

Na de competitie waarin wijkgemeenten tegen wijkgemeenten speelden, maakten we eerst de groepsfoto en meteen daarna volgde de prijsuitreiking. De eerste prijs werd gewonnen door één van de teams van wijkgemeente Nieuwe Westerkerk. Zij gingen met de wisselbeker naar huis! Van harte gefeliciteerd!

De pauze was ook bedoeld om elkaar te ontmoeten. Dat deden we onder het genot van een ‘rondje van de kerk’. De dames van de sportkantine kregen het er even druk mee, maar zij werden al snel bijgestaan door spelbegeleiders uit onze wijkgemeenten.

Na de pauze was er nog gelegenheid om spontaan teams te vormen en nog even door te sporten. Tegen 22:30 uur werd het echt tijd om de materialen in te leveren en naar huis te gaan.

Deze sportavond was een gezamenlijke activiteit van alle wijkgemeenten voor tieners en jongeren. De organisatie was in handen van jeugdambtsdragers en jeugdwerker en sportieve wijkcontactpersonen en spelbegeleiders. We zijn blij met en dankbaar voor deze samenwerking, voor de enthousiaste deelname en voor de sportief gezellige avond samen!